Ons brein onder de loep

De basis van online verleiden met neuromarketing is de werking van onze hersenen. Daarom nemen we hier ons brein onder de loep. 

Globaal bestaat ons brein uit 3 delen:

1. Nieuwe brein


Het jongste en ook meest ontwikkelde deel van ons brein. Hier wordt informatie bewust verwerkt en maken we rationele keuzes.

2. Emotionele brein

In dit deel van onze hersenen worden onbewuste processen geregeld. Je vindt er onder andere emoties, gevoelens en herinneringen.

3. Reptielenbrein

Het diepste deel van ons brein is verantwoordelijk voor onze primaire behoeften. Denk aan hongerprikkels, lust en angst. Samen met het emotionele brein, vormt dit brein ons onderbewuste.

Hier worden 95% van onze dagelijkse beslissingen genomen. Dat gaat automatisch en ontzettend snel. Pas na de beslissing gaat ons nieuwe brein de aankoop goed praten en rationeel verklaren.

Zit er een koopknop in de hersenen?

In je website of webshop spelen we in op verschillende gebieden in het brein. Denk aan de gebieden waar lust, verlangen, vertrouwen, betrokkenheid en waarde worden gemeten. Dit wordt ook wel de koopknop in onze hersenen genoemd. Deze gebieden moeten ‘aanstaan’ om een aankoop te stimuleren. Maar het is natuurlijk niet zo simpel als 1 druk op de knop… Met conversie optimalisatie testen we wat voor jouw bezoekers werkt.

Koopknop in jouw website?

Met de bewezen technieken uit neuromarketing en conversie optimalisatie verleiden we bezoekers om voor jou te kiezen. Maak vrijblijvend een afspraak. We bespreken de mogelijkheden graag met je.   

Tips ontvangen voor optimale conversie?